Πιτάκια με Χαλούμι | una cucina

una cucina

Καλωσορίσατε στην κουζίνα μας!!
Εδώ, οι μυρωδιές, τα αρώματα, οι δοκιμές, οι εικόνες, οι προσδοκίες, ανταμώνουν αρμονικά και μας οδηγούν σε παράδεισο γευστικών ηδονών!
Δείτε και μόνοι σας ;)

food n' eros

Πιτάκια με Χαλούμι

29
Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα!
Αφού χορτάσαμε να βλέπουμε 2 εβδομάδες, τα υπέροχα γλυκάκια από τη γιορτή της Μαρίας mas, και κάποιοι φίλοι άρχισαν να αδημονούν για «νέο έργο» (μαζί και η Μαρία!!!), μπόρεσα επιτέλους να μαζέψω (εκτός από το μυαλό μου) τις φωτογραφίες και τις οδηγίες που είχα καιρό στην άκρη, και να 'μαι τώρα εδώ μπροστά σας με ένα γευστικότατο αρωματικό σνακ, που ταιριάζει σε όλες τις ώρες της ημέρας.
Η Κύπρος μέχρι και πριν το καλοκαίρι που πέρασε, μου ήταν λίγο έως ελάχιστα γνώριμη, από το προηγούμενο ταξίδι μας εκεί, πριν από χρόνια.
Η φετινή επίσκεψη-εμπειρία και η φιλοξενία που βρήκαμε, μας έκανε να αγαπήσουμε το μέρος, τους ανθρώπους και σε ότι αφορά αυτή τη σελίδα, την κουζίνα της.
Η συνταγή είναι Κυπραίικη και το γευστικό της αποτέλεσμα, μοναδικό.
Άντε, πάμε να το απολαύσουμε παρέα!!
ΥΛΙΚΑ
Για τη ζύμη
500 γρ αλεύρι
1 ½ κούπα φρέσκο φυσικό χυμό πορτοκάλι
1 κτγ μπέικιν πάουντερ
½ κούπα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
Λίγο αλάτι
Για τη γέμιση
250 γρ χαλούμι τριμμένο
125 γρ διάφορα κίτρινα τυριά (κασέρι gouda cheddar) τριμμένα
1 κτγ μπέικιν πάουντερ
1 φρέσκο κρεμμυδάκι ψιλοκομμένο
1-2 φυλλαράκια φρέσκια μέντα ψιλοκομμένα
2 αβγά
Πιπέρι


1 αβγό για επάλειψη
Σουσάμι - μαυροκούκι


ΕΠΙ ΤΩ ΕΡΓΩ
Αναμειγνύουμε τα στερεά υλικά της ζύμης (αλεύρι μπέικιν αλάτι) με το ελαιόλαδο.
Γυρνάμε το διακόπτη του μίξερ στη μικρή ταχύτητα και ζυμώνουμε για 3 λεπτά.
Προσθέτουμε το χυμό, ρίχνοντας τον λίγο λίγο, μέχρι να πάρουμε ένα ζυμάρι μαλακό και εύπλαστο.
Σκεπάζουμε τη ζύμη και την αφήνουμε στην άκρη.
Σε ένα βαθύ μπολ, αναμειγνύουμε τα υλικά της γέμισης με ένα μεγάλο πιρούνι.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200ο C
Χωρίζουμε τη ζύμη σε ίσα μέρη (το μέγεθος ποικίλει ανάλογα με το πόσο μικρά ή μεγάλα θέλουμε τα πιττάκια μας).
Με τη βοήθεια του πλάστη τα ανοίγουμε σε χοντρό φύλλο προσπαθώντας να του δώσουμε σχήμα οβάλ.
Βάζουμε στο κέντρο τη γέμιση και τα κλείνουμε ενώνοντας τις δυο πλευρές.
Τα τοποθετούμε στο ταψί πάνω σε λαδωμένη λαδόκολλα ! με την ένωση προς τα κάτω
Αραιώνουμε το αβγό με λίγο νερό και το χτυπάμε με ένα μεγάλο πιρούνι
Αλείφουμε την πάνω πλευρά τους με το χτυπημένο μείγμα του αβγού και τα πασπαλίζουμε με το σουσάμι και το μαυροκούκι
Τα ψήνουμε για ~20 λεπτά, μέχρι να χρυσίσουν
Η απόλαυση δεν είναι πλέον μακρυά!!!

29 σχόλια : Leave Your Comments

  1. Και όπως πάντα οι φωτογραφίες σου είναι απίστευτες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Λίλα
    Το STUDIO Λίλα μου τα κάνει όλα :)
    Ευχαριστώ πολύ
    Φιλιά
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε πολύ δύσκολη ώρα σας βρήκα σήμερα πεινάω!!!
    Και μιας κι ασχολείστε με Κυπριακά δεν έρχεστε και στο παιχνίδι της φίλης thalassamov που είναι κι από την Κύπρο.
    καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Studio χωρίς καλό φωτογράφο, δεν κάνει θαύματα!!! Και μάλιστα και καλό μάγειρα και διακεκριμένο ψήστη!:))

    Μόλις είδα τις φωτογραφίες σκέφτηκα λάιτ μποξ, μαύρο χαρτί στο φόντο και καλύτερος φωτισμός για μεγαλύτερο βάθος πεδίου!
    Όσο πας και καλύτερος Γιώργο μου!
    Για την συνταγή δεν έχω λόγια!!!! Σταθερά υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μμμ... ωραιότατο τα πιτάκια σου Τζορτζ!! Το χαλούμι είναι ιδιαίτερο τυράκι και φαντάζομαι ο συνδυασμός του με πορτοκαλένια ζύμη θα είναι άπαιχτος! Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχα φαίνονται! Και η γέμιση ωραία αλλά και η ζύμη με το πορτοκάλι θα είναι εξαιρετική!
    Καλή εβδομάδα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο,τι ειναι σε πιτακι με τυρι το τρωω χωρις δευτερη σκεψη!
    Τελεια φαινονται!
    Ετοιμαζομαι για το δικο μου studio!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με τη λέξη χαλούμι με κέρδισες!
    Οταν είδα και την πορτοκαλένια ζύμη αρχισα να ξεροκαταπίνω....

    Η φωτό ολοζώντανη, θα βάλω το Μ. να μου σκαρώσει και εμένα ένα κυτίον....γιατί ως γνωστό εγώ με τις χειροτεχνίες ..δεν το έχω!

    Καλή εβδομάδα Γιώργη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πορτοκαλένια ζύμη αγαπητέ Γιώργο ??

    Δεν την έχω δοκιμάσει ποτέ ... ήρθε η ώρα της μήπως ???

    Πάντως οι φωτογραφίες με δελεάζουν να το κάνω. Στα "προσεχώς" λοιπον και αυτη η συνταγή.

    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ απ΄όλα, θα κρατήσω το πορτοκάλι στην ζύμη. Σίγουρα θα δίνει μιά ιδιαίτερη γεύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παρα πολύ ωραία και λαμποκοπάνε βρε Γιώργο! Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ακόμα κι εγώ που μισώ τα τυριά θα έτρωγα απ' τα δικά σου πιτάκια!
    Συγχαρητήρια Γιώργο μου, υπέροχες φωτογραφίες για ακόμα μια φορά!!!
    Νομίζεις πως θα απλώσεις το χέρι και θα τα αγγίξεις... μην σου πω πως μοσχομυρίζουν κιόλας, χαχα

    Καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αντε καλέ και μας λείψατε!!!
    Φταίω τώρα εγώ να πάρω όλη την πιατελίτσα με τα χαλουμοπιτάκια και να εξαφανιστώ???
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ζύμη με χυμό πορτοκαλιού;;Απίστευτο!!
    Θέλω να τη δοκιμάσω τώρα!
    Γιώργο μου διαισθάνομαι ότι η γευση τους θα είναι μοναδική, θα τα φτιάξω όσο πιο γρήγορα μπορέσω να βρω χαλούμι!
    Να έχετε μια όμορφη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η ζύμη με το πορτοκάλι φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα. Μην πω για την γέμιση...η μέντα κάνει την διαφορά.
    Υπέροχη συνταγή Γιώργο και πολύ όμορφα παρουσιασμένη.
    Καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ μου αρέσει η ιδέα τόσου χυμού αντί άλλων υγρών στη ζύμη. Θα δοκιμαστεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τετοια ωρα που ηρθα σιγα να μην εμειναν τυροπιτακια,αλλα ολη μερα τρεχω για την αυριανη μερα..
    Τα τυροπιτακια σου Γιωργο φανταστικα και απο εμφανιση,αλλα και νοστιμοτατα με τα υλικα που εχεις βαλει,μπραβο σου!!!
    Καλο σου βραδυ,φιλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραία πραγματικά τούτη η ζύμη και θα δοκιμαστεί σχεδόν άμεσα (κατά το απόγευμα δηλαδή...) Ο φωτισμός δε, κάνει τα πιτάκια να μοιάζουν ως selebrities!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πεντανόστιμα τα πιτάκια με το χαλούμι. Γεια στα χέρια σου Γιώργο.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πορτοκάλι, μέντα, χαλούμι καταπληκτικός συνδυασμός! Μπράβο, ευχαριστούμε για τη συνταγή.
    Έχω κι εγώ μια συνταγή για ελιόπιτα από Κύπρο που έχει πορτοκάλι στη ζύμη, την έχω φάει αλλά δεν την έχω φτιάξει.
    Καλή σας μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Απλά υπέροχα και μοσχομυριστά!!!!!!
    Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ούτε και εγώ είχα δοκιμάσει ποτέ πιτάκι με πορτοκαλένια ζύμη, αλλά χάρη στον καλό μου φίλο, τα κατάφερα. Μπορώ να πώ πως ήταν άκρως ενδιαφέρον! Νόστιμα, μαλακά, μυρωδάτα και εξτρα τυρένια. Όποιος λοιπόν έχει αμφιβολίες για το αποτέλεσμα, να μην έχει! Υπογράφω εγώ.
    Φιλιά πολλάααααααααα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλησπέρα.Δεν δοκίμασα ποτέ το χυμό πορτοκαλιού σε ζύμη.Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Θα δοκιμαστεί.
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γιώργο τέλεια!!! έκανα κι εγώ μια ζύμη με πορτοκάλι σήμερα όλως τυχαίως!! κι όταν είδα τη δική σου δεν το πίστευα. Βέβαια η δική μου είναι λίγο διαφορετική και για άλλη κατασκευή, τέλος πάντων, αυτό που έχω να πω είναι ότι είναι τέλεια και θα τα δοκιμάσω τα πιτάκια.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γιώργο μου,κάτι μου λέει οτι αυτή η ζύμη θα μου αρέσει πολύ. Το χαλούμι δεν το συζητώ Ειναι απίθανο! Η συνταγή αποθηκεύτηκε.
    Πολλά φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μου αρέσει κι εμένα το χαλούμι, άρα νόστιμα θα είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το πορτοκάλι στην ζύμη πολύ μου αρέσει!!!!! Θα τα δοκιμάσω Γιώργο μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πολύ πολύ ωραία φαίνονται. Θα το πω στη γιαγιά μου την Κύπρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δοκίμασαν και είπαν