~Ροδοζάχαρη (Τριαντάφυλλο Γλυκό)~ | una cucina

una cucina

Καλωσορίσατε στην κουζίνα μας!!
Εδώ, οι μυρωδιές, τα αρώματα, οι δοκιμές, οι εικόνες, οι προσδοκίες, ανταμώνουν αρμονικά και μας οδηγούν σε παράδεισο γευστικών ηδονών!
Δείτε και μόνοι σας ;)

food n' eros

~Ροδοζάχαρη (Τριαντάφυλλο Γλυκό)~

28
Μια ακόμα γλυκιά δημιουργία από την καλή μου φίλη και "εξωτερική συνεργάτιδα" του blog (βλέπε : μαρμελάδα σύκο, χαλβάς), την Τώνια από τη Μυροβόλο




Στη Χίο το τριαντάφυλλο γλυκό, το έλεγαν ροδοζάχαρη, ίσως από το ρόδινο χρώμα του. Καλωσόριζαν τα νεογέννητα κοριτσάκια με αυτό μετά τη γέννηση τους για να έχουν πάντα ρόδινα μάγουλα, καθώς και τη γλύκα και το άρωμα του.
Θεωρείται εξαιρετικό για την καλή λειτουργία του εντέρου και χωνευτικό.
Συνοδεύει εξαιρετικά παγωτό (καϊμάκι, βανίλια) αλλά και panacotta!!

ΥΛΙΚΑ
200γρ. τριαντάφυλλο (τα ροδοπέταλα μόνο)
1 κιλό ζάχαρη
4 φλυτζάνια νερό
1 ½ κ.τ.σ. χυμό λεμόνι
½ κ.τ.γ. ξυνό.

ΕΠΙ ΤΩ ΕΡΓΩ
Αφαιρούμε τα πέταλα των τριαντάφυλλων από το κοτσάνι και κρατάμε στην ακρη μια χούφτα από τα μικρότερα και τα λιγότερο καλά.


Σε βαθύ τσουκάλι βράζομε τα 4 φλυτζάνια το νερό. Μόλις βράσει αφαιρούμε το ένα φλυτζάνι και ζεματάμε σ΄αυτό τα μικρά και άχρηστα φυλλαράκια που έχομε κρατήσει στην άκρη.
Αφαιρούμε τα ζεματισμένα φυλλα και στο νερό διαλύομε το μισό κουταλάκι το ξυνό και το κρατάμε στην ακρη.
Στο υπόλοιπο νερό που βράζει ρίχνομε τα 200 γρ. τριαντάφυλλο και τα βράζομε για 3-4 λεπτά ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα.
Ρίχνομε τη ζάχαρη και λίγο λίγο το νερό με το διαλυμένο ξυνό, ανακατεύοντας συνεχώς.
Συνεχίζομε το βράσιμο μέχρι να δέσει το γλυκό, περίπου 12-15 λεπτά.


Στο τέλος ρίχνομε το χυμό λεμονιού, ανακτεύομε, αφήνομε να βράσει για ένα-δύο λεπτά ακόμη και σβήνομε τη φωτιά.



Καλή επιτυχία!!!

Tips:
Το ξυνό δίνει ωραίο χρώμα στο γλυκό τριαντάφυλλο.
Εάν μας αρέσει καλύτερα, μπορούμε να ψήσομε τα φυλλαράκια 1-2 λεπτά περισσότερο για να μην είναι «τραγανά».



Συνταγή – Εκτέλεση : Τώνια
Photo (δοκιμαστής και ... βοηθός chef!!): Γιάννης

28 σχόλια : Leave Your Comments

  1. Με βλέπω να μαδάω τις τριανταφυλιές μου χεχεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι ότι δηποτε τριανταφυλλα υπαρχει ειδικη τριανταφυλλια που κανει κοκκινα τριανταφυλλα και τα τριανταφυλλα μοσχομυριζουν ρωτήστε τον ανθωπωλη σας αν ξερει και αυτος πια τριανταφυλλια είναι Nikos Chef!!!

      Διαγραφή
  2. Τέλειο!! Και πάνω που ρωταγε η Βενια πως γινετε το τριανταφυλλο γλυκο!!700 γρ μεινανε να κερδίσω το στοίχημα....μετα να δεις χεχεχεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φοβερό χρώμα και φαντάζομαι άρωμα..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το δύσκολο στην υπόθεση είναι να βρω κατάλληλα τριαντάφυλλα, μετά τα βολεύω!!!
    ξεσηκωτική η ανάρτηση, αγαπημένο γλυκάκι αλλά τώρα που κόψαμε και τις βόλτες στα χωριά που να βρω τριαντάφυλλα στην τερατούπολη;
    θα κεραστώ νοερώς από το καταπληκτικό γλυκάκι σας !!!!!
    ή από κανένα βαζάκι χιώτικο γλυκάκι εμπορίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και μόνο ο χρώμα του είναι όλα τα λεφτά!! Μαγιάτικα εκατόφυλλα τριαντάφυλλα δεν έχω οπότε θα μείνω με την γλύκα της φωτογραφίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στη Μυτιλήνη είχαμε τα Μαγιάτικα τριαντάφυλλα γι' αυτή τη δουλειά.
    (έφτιαχναν παλιά και σπιτικό θυμίαμα με τα ίδια)
    Μπορούμε να βάλουμε άλλα τριαντάφυλλα; αν δεν έχουμε απ τα παραπάνω;
    Καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. φοβερο γλυκο εμενα μου αρεσει και πελτες τριανταφυλλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι είδους τριαντάφυλλα μπορούμε να βάλουμε;;είχα πάει στο χωριό κι είχα πολλά αλλά μη ξέροντας ποια είναι τα κατάλληλα τα απόλαυσα μόνο σαν θέαμα.
    Πολύ θα ήθελα όμως να ξέρω για μια άλλη φορά.
    Φανταστικό χρώμα!!
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν το έχω φτιάξει ποτέ, γιατί που να βρω τα κατάλληλα τριαντάφυλλα??
    Οσες φορές όμως το έχω δοκιμάσει, απολαμβάνω απίστευτο άρωμα!!
    Επίσης δυσκολεύομαι να το βρω και στο εμπόριο, σπάνια θα βρεις μαγαζί να πουλάει γλυκό τριαντάφυλλο.
    Οπως καταλαβαίνεις, σου ζητάω ευγενικά ... μισό βαζάκι χα χα χα!
    Καλή σου μέρα Γιώργο μου, φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το γλυκάκι κουταλιού μου ΄χει γλυτώσει, γιατί δεν έχω/βρισκω εκατόφυλλα τριαντάφυλλα! Είναι και πολύ υγιεινό Γιώργο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι να λέμε τώρα...
    Το καλύτερο και αρωματικότερο γλυκό του κουταλιού... ΤΕΛΕΙΟΟΟΟΟΟΟΟ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν το έχω φτιάξει ούτε το έχω φάει ποτέ! Τι ωραία χρώματα! Να είχα λίγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. φανταστικές φωτογραφίες και υπέροχη ανάρτηση με πολύ γλύκα !!!!

    και εγώ την ίδια απορία έχω με τα αλλα παιδιά, τι είδος πρέπει να είναι τα τριαντάφυλλα ??? που ξέρεις αμα βρεθούν στον δρόμο μου τα καταλληλα να το φτιάξω.

    ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη συνταγή !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ξεχασα να γράψω ότι στην μονη Ταξιαρχών κοντά στο Αίγιο οι μοναχοί φτιάχνουν την ξακουστή ροδοζάχαρη με τα τριανταφυλλα που έχουν στους ροδώνες τους !!

    φιλια πολλά και καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι τέλειο χρώμα!!! Έμεινα ώρα να κοιτώ τη φωτογραφία! Εμοιαζε να έχει μια δροσιά, λες και βγήκε από το ψυγείο. Η καλύτερη ώρα για μια κουταλιά τριαντάφυλλο είναι μετά τον απογευματινό καλοκαιρινό ύπνο.
    Μόνο τωρα βρίσκονται τριαντάφυλλα κατάλληλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Aπό τις ωραιότερες συνταγές!!!!
    Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Asteri
    Θα σου έλεγα να ρίξεις καμιά "ματιά" και στης γειτόνισσας asteraki , όχι μόνο τα δικά σου :)))
    Φιλιά πολλά
    Καλή σου μέρα!!

    @Benikos place
    Δικαιωματικά η συνταγή της αφιερώνεται λοιπόν με τις ευχές όλων μας!!!!
    Δηλ φίλε μου, μόλις πετύχεις το στόχο θα "χαλαρώσουν" τα μέτρα;;;
    Φιλιά σε όλους σας
    Καλημέρα

    @ΝΑΤΑΣΑ
    Κι εγώ Νατάσα μου, το ... φαντάζομαι ακόμα το άρωμα!!!
    Δεν έχω παραλάβει το βαζάκι μου βλέπεις :))
    Φιλιά
    καλημέρα

    @ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ
    Σε καταλαβαίνω απόλυτα και συμπάσχω κι εγώ μαζί σου, σαν "παιδί" της πόλης τα τελευταία … 30 χρόνια :)
    Το ξέρεις πολύ καλά, ότι του εμπορίου δε θα είναι το ίδιο, αλλά τί να κάνουμε....
    Φιλιά πολλά
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Λίλα
    Να μην επαναλαμβάνομαι Λίλα μου κι εγώ μ' αυτή τη γλύκα έχω μείνει προς το παρόν!!
    Σε φιλώ
    καλή σου μέρα


    @ελίτσα
    Απάντηση έχει δώσει η Λίλα πιο πάνω!! Από τις πληροφορίες που έχω πάρει, το γλυκό "απαιτεί" 100φυλλα!!!
    Καλημέρα ελίτσα

    @Pansofix
    Δεν το έχω δοκιμάσει και υποθέτω ότι θα είναι φανταστικό!!!
    Φιλιά πολλά
    Καλημέρα

    @Ξανθή
    Καλημέρα Ξανθή μου!!
    Τριαντάφυλλα 100φυλλα!!!
    (Μοσχοβολάς δαφνόφυλλο τριαντάφυλλο εκατόφυλλο
    με πνίγεις μες τα ρέματα και με γιομίζεις αίματα)που λέει και ο Ανδρέας Αγγελάκης' "Κάτω απ' την κληματαριά"
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ΕΛΕΝΑ
    Καλημέρα Λενιώ μου!!!
    "Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος" καλή μου!!!
    Πολύ όμορφα το θέτεις, αλλά οι φίλοι μου από τη Χίο, μου έστειλαν μόνο φωτογραφίες και λόγια!!
    Το βαζάκι ...έπεται :))
    Φιλιά πολλά!!!

    @kiki
    Άλλη μία που ξέρει από 100φυλλα!!!
    Εμένα μου το είπε ο φίλος μου ο Γιάννης στο τηλέφωνο. Είπα να το γράψω νωρίτερα, αλλά με προλάβατε!!
    Φιλιά πολλά
    Καλημέρα Κική!

    @painter
    Να μή συμφωνήσω;;
    Το...πράγμα μιλάει ( και "πουλάει" ) από μόνο του!!
    ευχαριστούμε πολύ
    Φιλιά
    Καλημέρα


    @big mama
    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου big mama!! "Να είχα λίγο"!! :))
    Φιλιά πολλά
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Maria B.(1&2)
    Ευχαριστώ εκ μέρους των παιδιών για τα καλά σου λόγια Μαράκι!!
    Οι υπέροχες φωτογραφίες όπως είπαμε είναι του Γιάννη, ενώ τα λόγια και ο κόπος είναι της Τώνιας.
    εγώ μια μικρή επεξεργασία έκανα στα πράγματα και τα έβαλα σε μια σειρά.
    Η απορία σου έχει λυθεί παραπάνω, να μην επαναλαμβανόμαστε :))
    Ότι φτιάχνουν οι μοναχοί είναι φανταστικό!!!
    Τις προάλλες που επέστρεψαν οι φίλοι μου από το Αγ.Όρος, μου έφεραν κέρασμα κάτι αποστάγματα...."ΘΕΪΚΑ"!!!
    Φιλιά πολλά
    Καλημέρα


    @TasteFULL
    Ευχαριστούμε πολύ Βίκυ!!
    Κι εγώ πέρασα πολύ ώρα μαζί τους, προσπαθώντας να ξεχωρίσω αυτές που θα ταίριαζαν καλύτερα. Όντως φέρνουν κάτι από τη φρεσκάδα και το άρωμα του γλυκού!!
    Από αυτά που είπαν παραπάνω οι γνωρίζουσες, μάλλον το Μάη μήνα είναι τα καλύτερα
    Φιλιά
    Καλημέρα


    @eva
    Ευχαριστούμε πολύ eva!!!
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μοσκοβόλησε το τριαντάφυλλο...αλλά και το γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Απλά υπέροχο!! Κοντα στο σπίτι μου έχει ένα τεράστιο πάρκο γεμάτο με αγριοτριανταφυλλιές. Λέω να βγω αύριο παγανιά..... Αλλιώς... σου στέλνω διευθυνση...μου στέλνεις βαζάκι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. καλοί μου φίλοι καλημέρα
    θα σας απογοητεύσω, αλλά καμία άλλη ποικιλία πλην της συγκεκριμένης δεν ενδείκυται. είναι είδος αγριοτριανταφυλλιάς, οποσδήποτε όχι η εκατόφυλλη, με πολύ μικρά αλλά εξαιρετικά αρωματικά άνθη, που συλλέγονται πολύ πρωί για να κρατούν τη δροσιά της νύχτας.
    όσο για την γευστική δοκιμή έχω όλη την καλή διάθεση να στείλω σε όλους σας, πλην όμως η ποσότητα μου δεν επαρκεί. Θα σας έχω υπόψη για την επόμενη χρονιά.(ολους πλην του Γιώργου που διακαιούται το βάζο του και σύντομα.)
    Στα μεγάλα s/m ζητήστε τριαντάφυλλο γλυκό "ΣΑΡΑΝΤΗ". πιστεύω θα βρείτε.
    φιλιά
    Τώνια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γεια σας,ειμαι παραγωγος τρανταφφυλων για γλυκο. Ειμαι απο την χιο και καθε χρονο τετοια εποχη συλεγω τα τριανταφφυλα και τα πουλαω σε διαφορες βιοτεχνιες της περιοχης μου αντι του ποσου 9 ευρω το κιλο.Φετος τα τριανταφφυλα μου εμειναν απουλητα λογο κρισης.Οποιος επιθυμει να αγοραση μπορει να επικοινονηση μαζι μου στο τηλεφωνο 6979345384

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεία σας
      έχω μια απορία τι είναι το ξυνό που αναφέρεται στην συνταγή και απο που μπορούμε να το προμηθευτούμε??
      ευχαριστώ

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα Έλενα :)
      Ξινό ή αλλιώς κιτρικό οξύ. Είναι μια φυσική χημική ουσία που περιέχεται σε υψηλή ποσότητα στα λεμόνια και άλλα εσπεριδοειδή και σε μικρότερη περιεκτικότητα σε άλλα φρούτα (φράουλες, ανανά κ.α). Χρησιμεύει σαν φυσικό συντηρητικό/πηκτικό και σαν ρυθμιστής οξύτητας σε κονσέρβες, μαρμελάδες κ.α. Χρησιμοποιείται σε μικρή ποσότητα αντί του λεμονιού.
      Θα το βρείτε στα μπαχαρικά!
      Ευχαριστώ για την επίσκεψη :)

      Διαγραφή
  25. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά φτιαχνω αυτή την εξαιρετική συνταγή! Η μόνη αλλαγή που έκανα την δεύτερη χρονιά, ήταν να αυξησω την ποσότητα του νερού, καθώς ήθελα να έχει περισσότερη ρευστοτητα. Τα τριανταφυλλα που χρησιμοποιησα είναι από την καλλιέργεια της κόρης μου, και η ποικιλία είναι Ρόζα η δαμασκηνη, ειδική αρωματική τριανταφυλλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δοκίμασαν και είπαν